gelden de voorrangsregels ook op het fietspad?

ik rij bijna iemand van rechts aan die net met een fiets van een voetpad komt.
Zij beweert van rechts te komen dus voorrang te hebben
is dat ook zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Ivana
12 jaar geleden
Met een fiets aan de hand of rijdend óp een fiets. Het maakt wel verschil.

Antwoorden (3)

Iemand die vanaf een voetpad het fietspad oprijdt kan zich nergens op beroepen.
Het is geen kruising van fietspaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is niet zo, op het fietspad wel maar die andere komt van de voetpad wat zelf strafbaar is, diegene heeft geen voorrang. want het is nooit duidelijk welke kant ze opgaan op de stoep, een fietspad heeft echt een richting maar op de stoep gaat alles kriskras door elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze moet gewoon uitkijken bij het oversteken, want dat is het wat ze in beginsel doet: de rijbaan opgaan, al rijdend op haar fiets vanaf de stoep wat niet mag.